't leven zoals het is... Nosara

1 februari 2013 - Nosara, Costa Rica

- 5 daagse mountainbiketrip naar Santa Teresa - Mal Pais

* de heenreis en vooral de eerste dag was loodzwaar door de hitte in combinatie met de vele hoogtemeters. We reden zelfs door 3 rivieren maar stopten steeds voor een plaatselijke lunch of nodige eet- en drinkstops, De eerste dag reden we 90km waardoor we reeds om 19u KO in bed lagen. De 2de dag startte om 6u op de fiets langs het strand richting 'the bakery' in Mal Pais voor een welverdiend ontbijt ! Zo waren we al op onze eindbestemming na amper 50 km meer. Uiteraard gevolgd door een apero en een nodige siesta alvoor we onze ritzege vierden. (Rock optreden - Reggae party)

De ochtenstond bracht een quadrit naar Montezumba voor jump van waterval, super gezellige sushi avond en een klein danspasje op een beachparty.

* we keerden terug met de mountainbike in 2 dagen. De terugrit was iets relaxter omdat we tijd namen voor onszelf in een prachtig hotel.

bijna 300km ---> "The boys did it"

Lisa ontving ons samen met Nick met open armen na 5 dagen 't kot voor haar zelf te hebben gehad. Terwijl we weg waren werkte Lisa haar laatste dagen in Olga's bar, ging ze in een lokale school helpen in de peuterklas, ontdekte ze een yogales en genoot ze van de stilte in huis.

Naast onze dagelijkse bezigheden namen we ook nog even de tijd om Nosara grondig te verkennen:

- We boekten een Stand up paddle tour in de Boca de Nosara (de rivier van nationaal park), Mowgli de gids toonde ons een zoo van dieren waaronder een krokodil.

- Quadrit naar San Juanillo met een sunsetdrink als afsluiter.

- Etentje in restaurant 'La luna' = beste spot op Playa Pelada

- Van 22 januari tot 28 december waren het de fiestas de Nosara. Dit volksfestijn brengt alle Tico's, Gringo's en Europeanen samen. Het hoogtepunt van deze feesten zijn de torrofeesten. Ze laten een stier los met doorop een ruiter in de arena en na dit spectakel mag iedereen er zo maar tussen lopen. Gekkenwerk...

- Op onze laatste avond bouwden we een kampvuur op Playa Giuones

- Met alle chef koks van dienst bereidden we enkele super lekkere maaltijden. Zo bood Niek (onze onderbuur) ons nog een Belgische namiddag met verse frietjes, filet americain en verse mayonaise. Vet verwend... Afscheid van Niek Berten namen we in een boom om nog beter de sterren te zien.

Goodbye Nosara op naar Panama

1. Zorro:
    1 februari 2013
    allè de max allemolle, wa dai giender do ollemolle doet é, af en toe doet het hier in belgenlandje wat pijn jullie warme reisverhalen te lezen en wij hier maar jaloers zijn, geniet maar met volle teugen, keep it safe and open your hearts
    love zorro