2013 --> goed begonnen is half gewonnnen !

8 januari 2013 - Nosara, Costa Rica

' Met de wenschen vant joar ;-) '

--> goede gezondheid, vé leute & liefde !

nieuws vanuit 'sweet home nosara' : JUPLA

We verwelkomden moetje Ann en zus Delphine voor de fééstdagen.

We startten met kerstmaaltijd aan de luchthaven in plaatselijk restaurant gevolgd door een nachtrit van 2u richting de zéé. De dames probeerden hun ogen te sluiten terwijl de gehuurde jeep van links naar rechts slingerde over de hobbelige banen naar ons huisje. Taxi chauffeur zijn voelde goed, 'lik een echten' doorheen de jungle met veel moed.

Iedereen content; hun eerste uren op Costa Ricaanse bodem eindigde in een huurvilla'tje aan de overkant van ons appartement!

Een wekker of wake up call was niet nodig, omstreeks 5.30u brulden de apen hen wakker met 'merry chrismas'. Voor ons startte de dag zoals gewoonlijk, voor Ann en Delphine een eerste verkenning van 'la playa', een vroege maar warme nieuwjaarsduik !

Vervolgens was ik gids in Nosara met bezoek supermercado / apero in Guiones / sunsetdrink op Lisa's werk en gevolgd door een pizza te Pelada.

Liefje nam een dagje congé en ging op stap met de ladies naar San Juanillo. Zon,zee,strand...

Na een paar dagen at the beach zetten ze hun reis verder naar Monte Verde (regenwoud) en Arenal (vulkaan) ! dada zus & schoonma met hun zak, de thuisblijvers waren terug op hun gemak :-)

to do list voor mij:

- tuin opknappen,vluchtheuvels maken (om stof te vermijden), zwembad plaatsen

voorbereiding oudejaarsavond:

- feesttafel (een boomstam uit de natuur, rechtstreeks van de gebuur)

- een lounge voor aperitief

- DJ tafel met dansvloer !

Moetje en Delphine kwamen na 4 dagen op roadtrip terug tot bij ons om nog enkele dagen te relaxen met de familia.

31 december werdt een avond vol plezier, iedereen beleefde het op zijn manier:

Gwenny was chef van dienst en verzorgde een maaltijd voor de 12 genodigden! CHAPEAU dawe zeggen... Iedereen droeg zijn steentje bij Jasper was dj, Antonio verzorgde een live gitaar optreden, Niek was de ideale gastheer, en alle andere genodigden waren braaf en genoten met volle teugen.

Terwijl wij ons gewone leven terug oppikten vonden moetje en Delphine hun draai. Delphine kon heerlijk relaxen aan de pool van de Aquaviva als een echte diva en moetje marcheerde van het strand, naar het zwembad en was gelukkig als een vis in het water. Jammergenoeg kwam aan hun verhaal ook een einde en moesten we alweer afscheid nemen. Ondertussen vernamen we dat ze terug op dreef zijn thuis en dat ze een fantastisch tussenstop hadden in New York.

Na enkele nieuwjaarsrecepties en nieuws van thuis gaan we nog niet aftellen naar huis:

- Wannes is op komst voor een mountainbike 5 daagse naar Malpais (surfdorp)

- eind januari gaan we richting laatste bestemming: rarara Panama

Sfeerbeelden zijn op komst !

Groeten J&L

1. Syl:
    8 januari 2013
    heyhey
    kzien echt ant meedromen ank junder reisje zien, kmisn da wel zelve eigenlijk
    wanir komen jullie eigenlik were??
    dikke knuffel alleszinds
    liefs xxxx
  2. Maes raymond:
    9 januari 2013
    ook van hier uit de beste wensen grtjes ray
  3. Tante kaatje:
    9 januari 2013
    Wij zijn ook familie en we waren niet uitgenodigd op jullie Costa Ricaans nieuwjaarsfeest awel merci wi !
    Bij deze gelukkig 2013! Vol plezier nu en dan een glas bier, liefde en geluk en daarbij van mij een dikke kus! ;-)
    maar goed dat alles naar wens is verlopen, de bezoekers hebben zich blijkbaar ook voor 100% gegeven en genoten nu nog een laatste trip, 'kzou zeggen ga ervoor want straks zijn het herinneringen maar daar moet je nog niet aan denken eerst Panama in zicht!
    tante Kaatje
  4. Lies:
    9 januari 2013
    De tijd van jullie leven! Zorg goed voor m'n broer(tje) é volgende week! vele groetjes Lies en co
  5. Jan:
    9 januari 2013
    Compleet van mijn melk: wat hebben jullie al adembenemend knappe dingen gezien! Toch net iets anders dan het zicht vanuit S2.29 ... Kortom, stikjaloers dus.

Hou jullie goed in het nieuwste jaar en nog heel veel intens genotter!

Jan
  6. PaMa:
    15 januari 2013
    Gelukkig brengen jullie de zon onze richting met de mooie foto's. Hier mogen we sneeuw wegvegen maar met deze fotoreeks krijgen we het terug warm. Verder nog het beste en hou het veilig op de 5 daagse tocht ! all the best en groetjes