Every end has a new beginning

3 december 2012 - Nosara, Costa Rica

Hellowww Belgium ;-)

De laatste week reden we van Los Angeles naar San Francisco ! Dit waren de laatste mijls van de totale trip. We hebben 11 000 miles op onze toerenteller 11 000 miles = 17 700 km.

Geloof het of niet: De amerikan zijn na 'Thankgivingsdag' (22 november) al in Kerstsfeer: overal kerstversiering en -muziek. Op Thanksgivingday zetten we Lisa's pa af aan de luchthaven. We vierden Thanksgiving niet speciaal. Er was niemand op straat en niets open. Maar 's nachts om 12 uur gingen alle winkels open voor 'Black Friday'. Die winkels geven vanaf 's nachts promoties zodat die 24 uur lang klanten hebben. Op Black Friday pikten we nog even de zomerkortingen mee vooraleer we het land verlieten.

--> afscheid nemen van California was toch makkelijker dan verwacht omdat het weer de laatste dagen echt niet mee zat. Nadat we in juli zoooo verlangden naar California, verlangden we nu naar Costa Rica.

- We verkochten Lisa's mountainbike aan een sympathiek koppel die ons verwelkomde in hun huis in Venice Beach. Aangezien het de dag na Thanksgiving was, konden we meegenieten van de restjes van de dag ervoor.

- brachten onze surfvrienden van Malibu nog een bezoek tijdens het weekend. Belandden terug in fééstsfeer gevolgd door een minigolfnamiddag en bezochten een bierbrouwerij.

De laatste dagen waren gevuld met toeristische trips zoals:
- checkten we de wonderlijke wereld onder water (kwallen,haaien,...) in het Monterey Aquarium.
- vaarden naar het bekende eiland: gevangenis complex 'ALCATRAS'

Bij aankomst in San Francisco was het definitief. End of the trip. Onze to do's

- huis kuisen (camionette), we maakten de clochards gelukkig met wat kledij en overschot aan eten en dropten onze avonturenhut af bij de huurdienst.

- bijscholen voor het demonteren en installeren van een mountainbike in een  fietskoffer! Jasper ging naar een opleidingsavond en leerde de knepen van het vak 'inpakken en reizen met een fietsbox'. pfffff niet gemakkelijk maar tis hem toch gelukt. VLOT zoals gewoonlijk

- worstelden met veel te veel valiezen en surfzak in hotel nabij vliegveld !

Na opnieuw 24 uren onderweg arriveerden we in San Jose, Costa Rica. Gelukkig stond onze maat Mekki ons op te wachten en voelde het super goed om zijn smile te zien. We voelden ons sebiet weer thuis.

- bij Mekki huren we een appartement, ondertussen zijn we volop bezig met ons liefdesnest te installeren. Eindelijk een thuis.

De eerste surfsessies zitten erop en we vielen opnieuw in verbazing door de sfeer en schoonheid van Nosara !

Beelden en details volgen

We love you :-)

PURA VIDA

1. Tante kaatje:
    3 december 2012
    inpakken, valiezen sjouwen, te veel overboord en vooral afscheid nemen horen ook bij jullie heel lange trip.
    Site gecheckt waar jullie liefdesnestje is ik wil daar ook een nestje ;-)
    jullie doen dat goed geniet verder van elk uur, minuut en seconde
    tante kaatje
  2. Tine VNB:
    3 december 2012
    Enjoy the rest of your super holiday!!
    Ook hier heeft de kerstsfeer zijn intrede gedaan...
    Wij vinden het gewoon super wat jullie doen; velen praten en dromen erover, jullie doen het...
    Hug and kisses!
    Tine en Paul
  3. Maes raymond:
    4 december 2012
    tof om jullie zo te volgen geniet verder van jullie reis
    groetjes raymond
  4. Antony:
    Rockstarts wi junder...

De datums op junder kaartje beginnen te lijken op de Bruce Springsteen 'Born in America-tournee' ofzo: http://jldreamtrip.reislogger.nl/kaart

awesome! ;-)
    See you Soon!
    Antonio
  5. Trees:
    Heyla!
    Machtig wat jullie beleven! Kippenvel als ik jullie verslagen lees, zo mooi! Blij dat we veel van jullie horen (lezen) en zien! Ja, we missen jullie wel beetje wi!!
    Jullie 'dreamtrip' zal meer dan geslaagd zijn! Geniet nog verder en stel het super in jullie liefdesnestje!

Veel groetjes
    Trees en co x
  6. Boone David:
    5 december 2012
    Echt machtig wat jullie doen! Ik ben gezond jaloers! Geniet er nog verder van!

Groetjes
  7. Jan Vanleenhove:
    6 december 2012
    Amaai, 't water komt me in de mond bij al die verhalen!
    Genieten jullie maar met volle teugen.
    Hartelijke groetjes allebei!
    Jan
  8. Marnix Hardeman:
    9 december 2012
    Heel mooi allemaal! Het is een waar genoegen om al die mooie foto's te bekijken en de reisverhalen te lezen. Sommige foto's roepen bij mij herinnereingen op. Was ook in de States (Arizona, Nevada,...) maar niet zo lang natuurlijk. Misschien moet ik eens teruggaan... All the best and take care.
  9. Bart Hamelton:
    10 december 2012
    Hey Jasper,

Ik ben de zoon van Bart en ben opzoek naar een nieuwe uitdaging!

Ik ben erkend surf instructeur en lifeguard en ik zag hier hoe je in contact bent gekomen met bntsurfcamps! Ik heb een mail verstuurd met een aanvraag om les te kunnen geven, als je nog in de omtrek van het surfcamp kun je dan misschien even polsen hoe het daar zit met de mogelijkheden tot werk in het surfcamp!

Met vriendelijke groeten
    Hannes en de familie!!
  10. Tijs:
    17 december 2012
    Geniet van jullie 'laatste etappe'!
    Benieuwd om de foto's van daar te zien.
    (Btw, hier is het winter-stop bij de amateur-plus fietsers, het regent :p)

Grtz
  11. Aukie, Wanny en Bloemie:
    18 december 2012
    yeeeet jay-jay en lisatje!!!
    ik heb deze morgen nogmaals tal van jullie foto's bekeken en moet zeggen hoe meeer ik ze bekijk hoe zotter ze lijken ....
    k kijk uit naar de pics van costa.... want dit kan een voorsmaakje geven van hoe het er uit zal zien voor mij binnen exact een maand !!!! k tel de dagen af wi ...
    tot binnen kort en geniet van elkaar
    lv
    XXX